bad_angel عضو جديد
المساهمات : 24 نقاط التميز : 2 طالب بقسم : الانكليزي السنة الدراسية : الثانية العمر : 33 الدولة : سوريا البرج : البرج الصيني : الجنس :
| موضوع: قواعد مهمة لاضافة الفاصلة بين الجمل الانكليزية 21/01/10, 08:07 pm | |
| Rule 1. | To avoid confusion, use commas to separate words and word groups with a series of three or more. | Example: | My $10 million estate is to be split among my husband, daughter, son, and nephew. Omitting the comma after son would indicate that the son and nephew would have to split one-third of the estate. |
Rule 2. | Use a comma to separate two adjectives when the word and can be inserted between them. | Examples: | He is a strong, healthy man. |
|
Rule 3. | Use a comma when an -ly adjective is used with other adjectives. | NOTE: | To test whether an -ly word is an adjective, see if it can be used alone with the noun. If it can, use the comma. | Examples: | Felix was a lonely, young boy. |
Rule 4. | Use commas before or surrounding the name or title of a person directly addressed. | Examples: | Will you, Aisha, do that assignment for me? | Yes, Doctor, I will. |
Rule 5a. | Use a comma to separate the day of the month from the year and after the year. | Example: | Kathleen met her husband on December 5, 2003, in Mill Valley, California. |
Rule 5b. | If any part of the date is omitted, leave out the comma. | Example: | They met in December 2003 in Mill Valley. |
Rule 6. | Use a comma to separate the city from the state and after the state in a document. If you use the two-letter capitalized form of a state in a document, you do not need a comma after the state.
NOTE: With addresses on envelopes mailed via the post office, do not use any punctuation. | Example: | I lived in San Francisco, California, for 20 years.
I lived in San Francisco, CA for 20 years. |
Rule 7. | Use commas to surround degrees or titles used with names. Commas are no longer required around Jr. and Sr. Commas never set off II, III, and so forth. | Example: | Al Mooney, M.D., knew Sam Sunny Jr. and Charles Starr III. |
Rule 8. | Use commas to set off expressions that interrupt sentence flow. | Example: | I am, as you have probably noticed, very nervous about this. |
Rule 9. | When starting a sentence with a weak clause, use a comma after it. Conversely, do not use a comma when the sentence starts with a strong clause followed by a weak clause. |
Examples: | If you are not sure about this, let me know now. | Let me know now if you are not sure about this. |
Rule 10. | Use a comma after phrases of more than three words that begin a sentence. If the phrase has fewer than three words, the comma is optional. | Examples: | To apply for this job, you must have previous experience. |
والباقي في العدد القادم انشالله | |
|
قتيبة جحا عضو جديد
المساهمات : 15 نقاط التميز : 2 طالب بقسم : الاعلام السنة الدراسية : 3 العمر : 35 الدولة : سوريا-ادلب البرج : البرج الصيني : الجنس :
| موضوع: رد: قواعد مهمة لاضافة الفاصلة بين الجمل الانكليزية 17/09/10, 06:15 pm | |
| مع انو ما فهمت شي بس رديت جبران خاطر | |
|
Mister Nour مدير التصميم والمشرف العام
المساهمات : 3672 نقاط التميز : 4085 طالب بقسم : IELTS Instructor السنة الدراسية : Graduated العمر : 37 الدولة : Qatar البرج : البرج الصيني : الجنس :
| موضوع: رد: قواعد مهمة لاضافة الفاصلة بين الجمل الانكليزية 17/09/10, 06:44 pm | |
| | |
|
قتيبة جحا عضو جديد
المساهمات : 15 نقاط التميز : 2 طالب بقسم : الاعلام السنة الدراسية : 3 العمر : 35 الدولة : سوريا-ادلب البرج : البرج الصيني : الجنس :
| موضوع: رد: قواعد مهمة لاضافة الفاصلة بين الجمل الانكليزية 17/09/10, 08:29 pm | |
| | |
|
مازن الحمود المدير العام للمنتدى
المساهمات : 3125 نقاط التميز : 1452 طالب بقسم : الاثار السنة الدراسية : الثالثة العمر : 34 الدولة : سوريا البرج : البرج الصيني : الجنس :
| موضوع: رد: قواعد مهمة لاضافة الفاصلة بين الجمل الانكليزية 18/09/10, 01:09 am | |
| | |
|
Mister Nour مدير التصميم والمشرف العام
المساهمات : 3672 نقاط التميز : 4085 طالب بقسم : IELTS Instructor السنة الدراسية : Graduated العمر : 37 الدولة : Qatar البرج : البرج الصيني : الجنس :
| موضوع: رد: قواعد مهمة لاضافة الفاصلة بين الجمل الانكليزية 18/09/10, 11:45 am | |
| | |
|